Är du en av dem som pronerar kraftigt med fötterna? Då känner du säkert till känslan av att du kanske inte alltid känner dig så elegant. Iläggssulor pronationkan vara hjälpen du letar efter.  Kanske har du tänkt dig att förnya sommargarderoben och har köpt en ny somrig kjol men du känner dig mer som en omvandrande anka än en fräsch sommartjej. 

Rätta upp med inlägg:

Det går till viss mån att förbättra pronationen med iläggssulor pronationvilket gör att foten inte faller in på samma sätt och därmed blir skevheten inte lika tydlig som utan.

Fler tips till sommarsnygga ben:

Du behöver faktiskt inte ligga och trycka i solen för att få en fin kulör. Nu förtiden har brun-utan-solkrämerna blivit så pass bra att du lugnt kan använda dem utan att vara orolig för att du får en orangeaktig kulör. Krämen ger nu för tiden ett mer äkta intryck av att du har varit ute i solen är vad den kunde för bara några år sedan. Du kan välja mellan att antingen bli sprayad i en brun-utan-solkabin eller köpa krämen själv och smörja på benen. Båda deler är lika effektiva. Kom ihåg att använda en bra peelingcreme innan behandlingen för bästa resultat, du riskerar annars att färgen blir ojämn. På kvällen när du ska sova kan det vara en bra idé att ligga på lakan där det inte gör något om det kommer lite färg på dem.  Brun-utan-sol brukar färga av sig de första 24 timmarna.

Rätt form på plaggen:

Tycker du fortfarande inte att dina ben är klara att visas fram så tänk över en extra gång vad för typ av kjol du bär. Ett blommigt mönster drar bort fokus på benen och mer på själva tyget. En A-formad kjol kan också förvilla betraktarens öga. Tycker du fortfarande inte att du vill visa fram dina sommarben så är sista alternativet att ty till långbyxor. Ett par vita byxor av linne kan vara riktigt snygga och går inte riktigt ur mode. Du kan då vara helt säker på att ingen kan se din pronation och har du ett par sneakers till så ser man inte heller inläggen.

Träna:

Träning är såklart viktigt när sommaren närmar sig och man vill kunna visa fram ett par sommarbruna ben. Passa på att öka upp antalet av joggingrundor. Kanske springer du normalt 2 gånger i veckan. Varför inte öka på lite grann och träna tre gånger istället? Iläggssulor pronation kan du lägga in i dina tränningsskor om du vill för att undgå onödig belastning på kroppen. Har du smärtor kan det vara en bra idé att lägga upp ett träningsprogram tillsammans med en fysioterapeut för att undgå felbelastningar och skador. Fysioterapeuter är specialiserade i att lägga träningsprogram just för att undgå onödiga skador och bygga upp kroppen på rätt sätt.

Nu när du verligen har jobbat hårt för ett par fina sommarben är det bara att hoppas på en sak och det är att det blir fint väder!